Tuesday, July 27, 2010

PUDING ROTI RASA COKLAT


Assalamualaikum dan selamat petang teman memasak semua. Puding roti ini memang rasa coklat sebab saya gunakan susu segar perasa coklat untuk membuatnya. Bukan apa saja hendak menghabiskan stok susu segar coklat dan roti yang kian menghampiri tarikh luput. Sesekali inginkan kelainan apa salahnya. Hehe... Puding roti saya ini garing di bahagian atas tetapi lembab di bahagian bawahnya. Sepatutnya saya menggunakan api bawah 10 minit terakhir sewaktu membakarnya tetapi malas pula hendak menunggu. Cepat siap, cepat sejuk dan cepatlah juga masuk mulut anak-anak.





Bahagian atas puding yang garing dan enak. Macam rasa kuih bingka roti sewaktu menjamahnya. Saya dan anak-anak memang suka bahagian yang garing ini. Suami memang tidak gemar makan apa-apa jenis puding, lagi pun beliau berada nun di Penang bermesyuarat.




Kalau teringin mencuba resepi ini bolehlah jenguk entri lama saya lewat lebel pencuci mulut. Cuma saya gantikan susu segar biasa dengan berperisa coklat. Saya juga tambahkan kurma yang dicincang di dalamnya. Terlebih dahulu saya juga ingin memohon maaf sekiranya sesiapa yang mencuba resepi saya tetapi tidak serasi dengan selera. Biasanya apa yang saya masak mengikut citarasa suami dan anak-anak.:))) Harap jangan berkecil hati dan serik untuk mencuba ya.

2 comments:

  1. salam kak anis,
    yum yum.. saya suka puding! guna susu perasa coklat pun menambat selera.

    ReplyDelete
  2. salam indah.
    resepi campak2 n jgn bg roti n susu tu terbuang aje ni indah. hehe...

    ReplyDelete