Monday, January 25, 2010

PAU KARI AYAM DAN KENTANG



Assalamualaikum dan selamat malam semua. Kuih pau ini saya buat untuk minum petang tadi. Intinya kari ayam dan kentang. Suami suruh buat inti kacang merah pula, insyaAllah akan saya buat nanti. Untuk doh pau ini saya campurkan sedikit cuka di dalam adunannya mengikut resepi Kak Ina KL. Yang lain-lain ikut resepi saya sendiri dan menggunakan bahan mentah yang ada sahaja. Saya belajar membuat pau ini dari adik saya Noni, beliau bukan sahaja rajin di dapur tetapi bercucuk tanam juga. Senang kata kalau setakat cili, kangkung, ubi kayu, bendi dan tomato tidak payahlah beliau keluar membeli di pasar. Bunga-bungaan pun banyak ditanamnya. Cuma saya belum lagi berkesempatan menziarahi beliau setelah beliau berpindah ke Nitar 2, mengikut suaminya.

No comments:

Post a Comment