Tuesday, January 26, 2010

DAGING MASAK ASAM PEDAS



Assalamualaikum dan selamat malam semua. Dari malam semalam bumi Kota Bharu dibasahi hujan. Syukur saya ucapkan sebab beberapa minggu ini cuaca terasa amat panas walaupun kadang-kala redup, bahang tetap terasa. Namun belas juga melihat kesulitan anak-anak pergi dan pulang dari sekolah. Hari ini saya masak asam pedas daging. Menu asam pedas merupakan masakan yang boleh dikatakan setiap minggu saya menyediakannya. Antara lauk kegemaran suami juga. Tidak kiralah apa yang dimasak. Ikan ke, ayam ke atau daging, insyaAllah pasti mendapat sambutan. Kadang-kadang suami akan makan roti bakar cicah kuah asam pedas juga. Hehe.. Pastinya semua rakan-rakan telah mahir menyediakan masakan asam pedas ini, jom jamu mata...

2 comments:

  1. salam anas,

    Cungguh cedap dan lajat masakan anas. Beruntung suami anas ya.

    Saya nak linkkan blog anas ini utk pembaca saya yang kebanyakan anak dara yang belum kawen supaya pandai masak nanti. hehe.

    ReplyDelete
  2. salam muhammad. saya anis, bkn anas. hehe... jgn puji lebih2 sbb sy pn bkn mahir sgt memasak. resepi simple2 je. silalah link blog sy n t.kasih.

    ReplyDelete