Saturday, January 2, 2010

BEG TANGAN PELCO PEMBERIAN SUAMI


Assalamualaikum semua. Moga Allah memberi kita kekuatan dan istiqamah berhijrah menjadi hamba Allah yang baik kepada yang lebih baik. Petang tadi setelah menunaikan solat zohor saya, suami dan anak-anak ke KB Mall untuk melengkapkan keperluan sekolah anak-anak. Tinggal beg dan stokin hitam sahaja yang belum dibeli. Yang lain-lain, alhamdulillah beres. Ahad ini anak-anak sudah mula bersekolah. Saya ini sebenarnya memang sudah lama ingin menukar beg tangan yang sedia ada. Saya hanya punya satu beg tangan yang saya bawa ke mana-mana, hatta ke pasar pun. Saya jenis orang yang simple dan tidak suka membazir. Suami selalu perli saya kedekut. Beg tangan saya yang satu ini pun sudah uzur. Hehe... Jadi adalah sebab untuk membeli yang baru. Niat saya hendak menggunakan wang pemberian suami (tahun lepas suami dapat bonus 3 bulan lebih, syukur alhamdulillah) tetapi suami kata simpanlah duit itu biar beliau sahaja yang belikan. Malu juga saya dan bimbang membebankan suami tetapi dalam hati berbunga gembira. Hehe..Kalau macam itu baiklah, dalam hati tidak mahu beli yang mahal-mahal. Lepas diskaun harga mesti 50 ke bawah. Tadi singgah ke Parkson. Suami kata banyak pilihan di sini. Lagi pun ada 'sale'. Hendak pilih yang murah suami tidak beri pula, akhirnya setelah diskaun, inilah beg saya jadi 100++ harganya. Apa-apa pun terima kasih buat suamiku...

1 comment: