Monday, January 4, 2010

IKAN TILAPIA GORENG BERLADA



Assalamualaikum dan salam pagi Isnin. Tilapia goreng berlada ini sudah lama dalam simpanan saya cuma baru hari ini dapat di kongsi dengan rakan-rakan blogger yang sudi singgah di blog saya. Percubaan pertama tetapi alhamdulillah suami dan anak-anak suka. Kadang-kadang memasak ini perlu ada kreativiti sendiri almaklumlah dapur kita punya. Cuma yang menjadi masaalahnya menjadi atau tidak hasil percubaan masakan kita tadi. Kali ini bahan-bahan tumis semua saya tumbuk lumat kecuali cili kering sahaja saya kisar. Saya jarang menggunakan lesung batu sebab tangan saya ini amat mudah lenguh bila menumbuk. Hehe... Selalunya menggunakan pengisar tetapi sebab kali ini saya gunakan cili api jadi kalau dikisar takut menjadi terlalu pedas. Suami dan anak-anak lidah, tekak dan perut mereka tidak serasi dengan makanan pedas...

No comments:

Post a Comment