Saturday, November 28, 2009

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN

Berlatarkan jeti Jabatan Laut Malaysia yang bersebelahan dengan hotel.

Di Pantai Batu Burok ketika senja. Layang-layang gambar Ben 10 itu akhirnya jadi milik Adham.

Makan malam di Killeney. Menu pilihan suami. Mee rebus tetapi menurut suami kuahnya manis...

Thai style fish with rice menjadi pilihan saya. Lauknya juga manis. Hehe...

Menu pilihan anak-anak. Fish and chips. Memang sedap. Suami tertanya-tanya mengapa anak-anak suka makan makanan barat. Padahal kami orang kampung dan suami pula memang tidak menggemarinya. Saya tidak kisah makan apa-apa pun boleh. Janji halal dan menepati selera.

Salam semua dan Salam Aidil Adha. Raya Korban datang lagi dan termasuk kali ini sudah 7 tahun saya meraikan Aidil Adha di perantauan. 3 kali di Kuantan, Pahang dan selebihnya di Kota Bharu, Kelantan. Pada tahun ini saya tidak masak-masak seperti biasa, kalau tidak di pagi raya telah terhidang ketupat segera, rendang daging siat, kari ayam dan sambal goreng jawa. Tahun ini suami mengambil cuti 2 hari lebih awal dari Ramadhan. Cadangan awal kami hendak ke Kuala Lumpur tetapi terbatal di saat-saat akhir kerana suami ada tugas yang perlu diselesaikan. Akhirnya pada pagi tadi setelah suami selesai menunaikan solat sunat Aidil Adha, kami pun bertolak ke Kuala Terengganu. Rungut anak-anak, asyik Terengganu sahaja, boringlah. Apa hendak buat Kuala Terengganu merupakan destinasi percutian yang paling dekat dengan Kota Bharu. 3 jam sudah sampai, kalau ke Kuala Lumpur perjalanan 3 jam baru tiba di Gua Musang. Kali ini kami menginap di Felda Residence Hotel. Saya memang teringin hendak tinggal bermalam di sini apatah lagi saya pun anak felda. Iklan dan promosi tentang hotel ini telah saya dengar dari KelantanFM. Akhirnya impian saya terlaksana juga. Terima kasih banyak kepada suami saya. Anak-anak pun selesa dan gembira, maklumlah hotel baru. Hehe..

No comments:

Post a Comment