Sunday, November 29, 2009

12 ZULHIJJAH, ADHAM 5 TAHUN...

Assalamualaikum semua. Masuk hari ke 3 kita meraikan Aidil Adha. Ketika ini 5 tahun lalu saya selamat melahirkan bayi lelaki di Kuantan Medical Center. Bayi itu saya namakan Muhammad Adham. Pelik sungguh kerana nama ini turut dicadangkan ayah saya yang nun berada di Bukit Ramun sedangkan kami tinggal di Kuantan. Padahal suami tidak pernah pun menyebutnya kepada sesiapa. Adham merupakan cucu lelaki ke 13 dalam keluarga saya sementara dalam keluarga suami buah hati saya ini merupakan cucu lelaki tunggal setakat ini. Sebagai surirumah , Adhamlah peneman setia dan penghibur hati tatkala suami bekerja dan kakak-kakaknya bersekolah... Alhamdulillah, saya amat bersyukur kepada Allah SWT di atas kurniaan ini. Doa saya yang utama mudah-mudahan Adham menjadi anak yang soleh dan menjadi hamba Allah yang berjaya di dunia dan akhirat. Moga diberi kelancaran lidah untuk bercakap dan berbual, sentiasa sihat tubuh badan dan minda serta terbuka hatinya hendak makan nasi dan makanan berkhasiat yang lain (sebab Adham sampai kini tidak mahu langsung menjamah nasi dan sewaktu dengannya). AMIN AMIN YA ALLAH....

No comments:

Post a Comment