Wednesday, February 3, 2010

DORAYAKI LAGI....



Assalamualaikum semua. Petang tadi saya buat dorayaki lagi untuk anak-anak. Sayangnya hodoh betul dorayaki saya. Hua hua hua... Kali ini saya buat memang tidak pakai sukatan sepertimana yang lepas. Minyak sayuran saya gantikan dengan mentega cair sebab terlupa. Sudah alang-alang mencairkan mentega saya guna sahajalah. Gula pula saya kurangkan sukatannya. Air saya gantikan dengan susu segar. Rasanya masih tidak lari tetapi bila di atas kuali tidak dapat membulat dengan cantik dan nampak hangus tetapi tidak. Teksturnya tetap lembut bila dikunyah. Petang tadi sewaktu suami sampai ke rumah dan melihat saya sedang mengisi inti kacang merah di antara dua dorayaki ini suami bersuara, lemah tengok kuih. Hehe.. Suami hanya minat karipap sardin, cucur bilis ( entah bilalah dapat buat ikut resepi Sheila ), dan kuih-kuih tradisional yang lain. Insyaallah saya pasti buatkan untuk suami. Walaubagaimanapun syukur alhamdulillah anak-anak suka dan berselera mengunyahnya. Budak-budak biasalah...

No comments:

Post a Comment