Saturday, February 20, 2010

ASAM PEDAS IKAN PARI



Assalamualaikum dan selamat pagi. Menu saya dua hari lepas yang baru sekarang sempat dikongsi bersama. Asam pedas, asam pedas and always asam pedas. Hehe... Speaking London lah pulak. Kalau boleh semua jenis ikan, ayam, daging dan tetel ( takut hendak makan sebab banyak lemak ) hendak saya masak asam pedas. Mengapa tidak sebab suami suka dan lazimnya saya masak ikut selera suami. Kadang-kadang ikut selera anak-anak juga hingga kadang-kadang terlupa selera sendiri. Tidak mengapalah janji kami bahagia dan gembira sewaktu di meja makan. Resepinya sama seperti masakan asam pedas saya yang lain. Saya juga tidak letak lada hitam sebab lidah, tekak dan perut suami tidak tahan. Ikan pari itu saya lumurkan dahulu dengan jus limau nipis, dibiarkan seketika dan dicuci bersih jadi tidak adalah bau yang kurang enak. Jom jamu mata..

No comments:

Post a Comment