Wednesday, February 10, 2010

DAGING MASAK KICAP



Assalamualaikum dan selamat malam. Malam ini hanya tinggal saya berempat dengan anak-anak. Suami outstation lagi. Kali ini di Putrajaya pula. Rancangan awal kami hendak ikut tetapi mengenangkan 2 hari persekolahan anak-anak perlu dikorbankan, terpaksalah lupakan sahaja. Tadi saya masak kicap daging ringkas tetapi anak-anak suka. Mula-mula hendak saya masak ungkep tetapi tidak jadi sebab tiada ketumbar kisar. Sesekali masak begini bagus juga sebab tidak berempah dan cepat muak. Minggu lepas saya masak kicap daging juga tetapi saya letak rempah tumis dan bahan-bahan kisar yang lain. Kali ini saya hanya hiris-hiris bahan-bahan tersebut tanpa rempah tumis. Jom jamu mata...

4 comments:

  1. Salam anis...
    best nampak daging masak kicap anis ni...akak pun wat masak kicap stail canggini tapi tambah aksesori sikit, buh kentang... :)

    ReplyDelete
  2. yg ringkas tu la yg mbuka selera...kalau akak,cukup 1 lauk tu ja...

    ReplyDelete
  3. salam kakfzi. kdg2 sy tambah kentang gak tp kentang dah abis guna buat begedil hari tu. hehe...akk duk klate area mn?

    ReplyDelete
  4. salam kamsiah. akk pn sama, tak pandai la mkn byk2 lauk. selalunya 1 lauk dan ulam dah cukup sbb akk tak masak sayur. kdg2 kacang pnj n kobis pn akk buat ulam. bkn tak nak masak, bila masak akk sorg yg mkn jd kdg2 selera takde. senang buat ulam aje le. hi3

    ReplyDelete