Tuesday, February 23, 2010

BIHUN GORENG



Sambal kicap dengan hirisan lada merah, cili api, kicap manis, kicap masin dan perahan air limau kasturi sebagai penambah rasa bihun goreng versi kurang bahan. Hehe....

Assalamualaikum dan selamat pagi. Semalam saya masak bihun untuk makan tengahari bersama anak-anak. Suami outstation jadi masak ringkas-ringkas sahaja. Bihun ini versi kurang bahan sebab saya hanya letak hirisan sotong basah, isi ayam yang disiat-siat dan lobak merah. Sementara untuk bumbunya saya kisarkan cili kering, bawang merah, bawang putih dan udang kering. Semalam saya cuba menahan penjual ikan dan sayur bermotor tetapi malangnya beliau tidak mendengar panggilan saya. Jadi terpaksalah saya masak apa yang ada sebab hendak ke pasar saya tidak pandai memandu. Bila suami tiada terasa amat payah tidak pandai memandu. Tahun ini mungkin suami lebih kerap outstation. Mudah-mudahan saya berjaya mendapat lesen memandu tahun ini. AMIN...

No comments:

Post a Comment