Saturday, March 27, 2010

SEPULUH.... TAG DARI KAKSU72

Cara-cara: Copy Tajuk entry “sepuluh” dan paste di post anda..

Assalamualaikum dan selamat malam. Sebenarnya payah sungguh saya hendak menyiapkan tag dari su ini. Selain dari kesibukkan sebagai surirumah, tag ini juga agak personal bagi saya. Apa-apa pun saya amat menghargainya sebab ini adalah tanda ingatan dari su.

Anda dikehendaki untuk menjawab sepuluh soalan di bawah dengan menggunakan bahasa melayu sepenuhnya.

Sila jawab dengan jujur..

[#1] Siapakah diri anda di rumah?
Jawapan: seorang surirumah, isteri dan ibu.

#2] Siapakah diri anda disamping rakan?
Jawapan: Kena tanya rakan-rakan sayalah, mana boleh jawap sendiri. Hehe... Harap-harap saya sentiasa menyenangkan mereka dalam segala hal.

[#3] 5 benda yang anda idamkan tetapi masih belum tercapai
Jawapan:
1. hendak mendapatkan lesen memandu
2. hendak tinggal dekat dengan bapa dan adik-beradik yang seramai 9 orang.
3. hendak buat kerja-kerja rumah seperti lipas kudung. hehe... saya agak slow sikit buat kerja.
4. hendak berbual-bual dengan anak yang ke 3 dan melihat dia makan nasi, lauk pauk dan apa juga makanan yang saya masak bersama-sama saya, suami dan kakak-kakaknya.
5. hendak menjadi anak, isteri dan emak yang solehah (terasa banyak sangat kekurangan diri. huhu..)


[#4] Siapakah nama pasangan anda?
Jawapan: Hairul Anuar b. Yasin

[#5] Ceritakan 5 perkara yang anda paling suka tentang pasangan anda
Jawapan:
1. bertanggungjawab
2. kelakar
3. sentiasa berada di depan mata saya ( tidak suka keluar rumah tanpa saya dan anak-anak, alhamdulillah)
4. rajin, komited dan amanah dalam menjalankan tugas (alhamdulillah)
5. simple

[#6] Bila tarikh anda couple?
Jawapan: mana ada couple-couple, dosa tau. hehe... berkenal dan bercinta selepas nikah, walau payah menyesuaikan diri pada mulanya, alhamdulillah rumahtangga kami sudah melewati 16 tahun.. mudah-mudahan sayalah ketua bidadari bagi suami di syurga. Amin...

[#7] Apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda?
Jawapan: di awal perkahwinan kerana ada pihak ketiga yang pastinya bukan dari saya yang menggunakan sihir untuk memisahkan kami berdua.

[#8] Lagu tema cinta anda?
Jawapan: lepas nikah kami suka dengar nasyid dari kumpulan Nada Murni dan saya pula suka dengar lagu Shima yang hit pada masa itu 'luka dilukai'.

[#9] Apa perubahan yang ingin anda lihat dari pasangan anda?
Jawapan: banyak yang sudah berubah kepada baik menjadi lebih baik. cuba menjadi isteri yang redha dan bersyukur, saya sendiri punya kelemahan yang banyak...

[#10] Tag 10 rakan ada yang lain
Jawapan: tag ini agak personal takut rakan-rakan lain kurang senang hendak menyiapkannya. lagi pun kebanyakkan rakan-rakan wp surirumah seperti saya masa penuh terisi mengalahkan wanita yang berkerjaya. hehe...

No comments:

Post a Comment