Saturday, March 13, 2010

HONEST SCRAP AWARD DARI KAKSU72


This award came with request to share 10 honest truths about me...

Assalamualaikum dan selamat malam rakan-rakan semua. Hari ini bumi Kota Bharu terus dibasahi hujan, sejuk mula terasa mencengkam hingga ke tulang hitam. Alhamdulillah. Hari ini saya bercuti memasak. Sepanjang hari menemani suami melangsaikan urusan di luar dan sebelah petang membawa ke malam pusing-pusing Kubang Kerian dan ke pejabat suami pula. Memang agak memenatkan. Sebentar lagi perlu menggosok pakaian kerja suami pula.
Sementara ada masa dan idea ini bolehlah menyiapkan tugasan yang diberi oleh kaksu72. Itu pun kena merujuk blog teman-teman yang lain sebab memang tidak pandai dan baru hendak belajar.
10 fakta ringkas tentang diri saya ialah:
1. Saya orangnya sangat simple dan tidak pandai bergaya. Syukur sebab suami pun sama. Yang
penting penampilan mesti kemas dan bersih.
2. Saya suka memasak dan mencuba resepi baru, tidak kiralah kuih-muih atau lauk-pauk.
3.Saya seorang yang pemalu dan sukar bergaul jika belum kenal seseorang.
4.Saya tidak suka keadaan rumah yang bersepah tetapi tidak dapat mengelakkan keadaan ini
sebab anak lelaki saya memang suka sangat menyepah. Hehe...
5. Saya tidak suka membelibelah barang-barang yang tidak perlu tetapi saya suka 'window
shopping' terutamanya pinggan mangkuk.
6. Saya gemar jalan-jalan dan makan angin bersama keluarga. Maklumlah saya seorang surirumah yang sebahagian besar masa saya dihabiskan di rumah.
7. Saya sangat suka budak-budak terutama bayi. Seronok sangat kalau dapat cium dan peluk-
peluk mereka.
8. Saya sangat rindukan masa gadis saya bersama adik-beradik dan terutama sekali arwah
emak. Sekarang ini waktu yang saya nanti adalah ketika dapat berkumpul dengan adik beradik saya yang seramai 9 orang walau hanya setahun sekali.
9. Kadang-kadang saya juga seorang yang moody, sensitif dan sentimental. Huhu...
10. Saya suka memastikan ruang dapur saya sentiasa kemas dan perkakas memasak siap dicuci dan tersusun rapi setelah memasak.
Selesai sudah tugasan yang diberikan oleh Su ( sampai tidak sedar tersms pukul 1 pagi. Hehe...).
Apa pun terima kasih buat Su sebab ini juga merupakan tanda yang Kak Anis ini sentiasa dalam ingatan Su. Hehe...

2 comments:

  1. salam kak anis... lebih urang jer citer kita... moga ada jodoh kita jumpa suatu hari nanti insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. salam su. agaknya sbb kita ni surirumah n org jawa kot. kehkeh...insyaAllah jika diizinkan nanti jumpa juga kita.

    ReplyDelete