Friday, March 19, 2010

MAKAN-MAKAN DI RADIX CHICKEN HOUSE DI KBTC

Adham langsung tidak mahu makan walaupun dipujuk. Susah hendak menangkap gambarnya sebab suka sangat berposing salah tempat. Hehe...


Pilihan anak-anak perempuan tentulah makanan barat. Banyak sangat, mereka pun tidak larat hendak menghabiskan. Suami pula memang anti makanan barat.

Makanan pilihan saya dan suami satay ayam. Gemuk-gemuk sataynya, makan satu, dua cucuk sudah mencukupi. Memang sedap sebab dagingnya lembut apatah lagi ianya ayam organik. Tidak terhabis kami berdua walaupun hanya 10 cucuk.

Assalamualaikum dan selamat malam semua. Petang tadi kami sekeluarga jalan-jalan ke kedai menjual pakaian berasaskan batik di Pantai Cahaya Bulan. Saya membeli sehelai kaftan, suami pula seluar pendek melepasi lutut untuk dipakai pada waktu senggang di rumah. Jumaat lepas ke sini juga kerana menghantar anak-anak menghadiri majlis harijadi kawan sekelas di Perdana Resort. Waktu itu saya, suami dan Adham sempat juga jalan-jalan ambil angin di pantai sebab cuaca redup dan berangin. Kali ini tidak dapatlah kami ronda-ronda sebab cuaca panas terik. Baliknya kami singgah di gerai menjual jagung rebus sebab saya hendak membeli jagung mentah. Teringin pula hendak membuat bubur jagung. Hehe...
Dalam perjalanan pulang kami singgah di Radix Chicken House milik sepenuhnya HPA sebab anak yang ke dua teringin hendak ke mari. Selain RCH, di bangunan Kota Bharu Trade Centre ini ada juga Parkson dan Giant. Gara-gara Mydin sudah membuka pasaraya di Kubang Kerian, nampak sepi sedikit hujung minggu ini. Kalau tidak memang sesak, lebih-lebih lagi hari Sabtu. Sedap juga makan-makan di sini. Harga pun amat murah berbanding KFC dan yang sewaktu dengannya. Istimewanya ayam yang digunakan ialah ayam organik dan produk HPA sendiri. Selain makan dapat juga 'point' sekiranya menjadi ahli HPA. Seronoknya saya melihat satu keluarga 9 orang yang anak-anak lelaki kecilnya berkopiah dan anak-anak perempuan kecilnya bertudung. Makan dengan tertib dan gembira. Saya memang 'salute' dengan ibubapa kanak-kanak ini. Pandai sungguh mereka mendidik anak. Bukan seorang tetapi 7 dan masih kecil-kecil lagi. Ada juga pasangan 'mat saleh' yang meratah ayam goreng hingga tinggal tulang. Tentu sedap sebab selain halal, organik pula. Hehe... Mereka pula terbiasa makan 'bangkai', maaf kasar sedikit perkataan ini tetapi memang benarkan.

1 comment:

  1. Tak baik ckp makanan org lain sbg bangkai. Walaupun bkn islam.

    ReplyDelete