Wednesday, June 9, 2010

MENU DARI PISANG KAPAS


Assalamualaikum dan selamat malam semua. Semalam saya menyediakan kuih lapis pisang dan jemput-jemput pisang sebagai minum petang. Malangnya kurang mendapat sambutan sebab anak-anak dan suami tidak berapa gemar makan kuih-kuih lembut dan kukus-kukus macam ini walaupun rasanya sedap dan seakan-akan kuih lepat pisang. Resepinya saya ambil dari rumah Yatie US. Rasanya rakan-rakan lain pun sudah ramai mencubanya. Saya terpaksa gunakan pewarna hijau sebab pewarna merah terlupa pula letak di mana. Jika ingin mencuba bolehlah rajinkan diri menjenguk blog Yatie ya.




Lebihan pisang lenyek yang saya gunakan untuk membuat kuih lapis ada lagi lebih kurang 3/4 cawan. Hendak dibuang sayang pula. Jadi saya campurkan dengan tepung gandum, gula sedikit, soda bicarbonat sedikit dan kacau rata. Lupa saya tambahkan juga garam secubit. Hehe... Kemudian digoreng dan siap untuk dimakan. Jom jamu mata....


No comments:

Post a Comment