Monday, April 19, 2010

ROTI NAIK MANIS

Gambar anak lelaki kesayangan saya dan keluarga. Saja letak buat penyejuk mata kami. Bila lihat anak tersenyum rasa bahagia sangat. Terbang segala masalah dan rasa penat. Alhamdulillah....



Maaflah, roti naik saya kali ini tidak seperti yang saya harapkan. Namun anak-anak suka sebab rasanya lebih manis. Hehe.....



Assalamualaikum dan selamat petang semalam. Roti ini saya buat semalam sebab kawan sekolah Hamimah datang hendak belajar sama-sama. Malangnya semasa mengadun saya letak terlebih gula jadi adunan menjadi berat dan memakan masa yang lama hendak naik. Sampailah anak-anak tadi selesai belajar dan pulang ke rumah masing-masing.
Itu bab mengadun. Bab membakar satu hal sebab saya belum mesra dengan ketuhar yang ini. Semasa membakar saya asyik menemani suami makan sambil berbual-bual. Sedar-sedar roti saya ini sudah tergaring di atasnya. Alhamdulillah tidak hangus. Cepat-cepat saya tukar api bawah pula. Hehe...
Malam sebelum anak ke kelas malam saya bekalkan roti ini untuk diberikan kepada kawan-kawannya tadi. Alhamdulilah tercapai juga niat saya... Resepinya ada saya letak pada entri terdahulu. Jomlah jamu mata.....

No comments:

Post a Comment