Monday, October 26, 2009

KARI AYAM VS KARI IKAN






Agak lama saya tidak menulis dalam ruangan blog ini. Kali ini saya hendak cerita sedikit tentang 2 jenis masakan kari ini. Kari ayam menjadi kegemaran anak-anak saya tetapi tidak dengan suami. Beliau lebih suka makan nasi berlaukkan kari ikan. Beliau siap berpesan dengan saya agar jangan masak ayam dengan menu kari. Jadi sewaktu beliau outstation minggu lepas saya masaklah untuk anak-anak. Setelah siap saya bahagi 2 dengan jiran sebelah. Kari ikan ini pula saya tambahkan nenas di dalamnya. Anak-anak tidak menggemarinya, suami pula sebaliknya. Hehe... Suami pula suka jika dimakan bersama sambal belacan. Mula-mula saya rasa pelik juga, rupa-rupanya keluarga sebelah suami kalau makan nasi berlauk kari ikan mesti ada sambal belacan sebagai sampingan. Kuah ke dua-dua kari ini jika dicicah dengan roti pun sedap. Hehe...

No comments:

Post a Comment