Wednesday, October 28, 2009

BEG COMEL BERMANIK DAN BEG SYILING





Beg biru bermanik ini saya belikan untuk anak gadis saya Hamimah penghujung tahun lepas. Waktu itu harijadi kakaknya Syuhadah. Syuhadah pula saya belikan beg tangan berwarna merah samar sesuai sebagai hadiah. Saya tertarik dengan beg manik comel ini kerana kerjatangan pembuatnya sangat halus, manakala manik-manik yang digunakan sangat cantik dan berwarna warni. Apa yang lebih membuatkan saya membeli beg ini ialah kerana ianya berwarna biru, warna kesukaan Hamimah. Namun beg ini tidaklah selasak mana sebab maniknya mudah tanggal. Akhirnya saya belikan Hamimah beg lain, beg manik ini pula saya simpan sebagai kenangan. Beg syiling ini pula adalah pemberian dari staf suami semasa kami tinggal di Kuantan. Kebetulan beliau melancong ke China jadi beliau belikan beg-beg itu untuk ke dua-dua anak perempuan saya. Beg ini juga tidak kurang menariknya kerana dihiasi dengan sulaman yang cantik pada pandangan mata saya. Apa lagi, layan....

No comments:

Post a Comment