Saturday, November 26, 2011

RED VELVET CAKE



Assalamualaikum, selamat malam semua. Percubaan pertama saya ini. Memang teringin sangat hendak merasa kek yang di war-warkan sedap di sana sini ini. Saya pun mulalah menyalin resepi dari internet dan buat langkah demi langkah dengan berhati-hati. Memang sudah kehendak Allah kek yang saya buat ini rasanya pelik. Tidak tahu di mana silapnya. Akhirnya saya buang hampir sebuku kek ini. Mungkin pewarna serbuk yang saya beli di bakery menjadi penyebab rasanya yang ..... Anak-anak pun saya tidak izin memakannya kalau teringin hanya boleh makan topping keju sahaja. Takut termakan bersama kandungan pewarna merah tersebut. Kecewa memanglah tetapi insyaAllah saya akan cuba buat kek ini lagi tetapi gunakan pewarna yang lain. Informasi tentang pewarna yang digunakan telah saya perolehi dari SuMersing. Terima kasih banyak Su. Ada masa membaking lagi....

3 comments:

  1. As salam kak anis,
    Cantik dan sedapnya kek tu.. Tgk dlm gmbr pn dh terasa kat tekak ni..hehe..
    Salam Maal Hijrah 1433 buat akak sekeluarga.

    ReplyDelete
  2. nape ngan kek tu?? pahit ke?? tgk rupa dah cantik...
    sama la kita kan...first time buat kek ni dulu pun hasilnya agak mengecewakan, kek saya strukturnya jadi kasar..mcam keras jer..mungkin sbb terlampau awal campurkan cuka ngan baking soda tu..akhirnya soda jadi mengeras...insyaalah akan cuba lagi...
    Anis pun kena cuba lagi dan lagi.... jangan putus asa

    ReplyDelete
  3. waalaikumussalam en daun.
    kek ni cuma cantik pd rupanya en daun tp rasanya pelik jd akk terpaksa buangkannya. mungkin pewarna yg akk guna jadikan rasanya mcm tu. post n3 ni pn sbg kenangan aje yg akk dah penah cuba buat kek ni.:)
    Salam Maal Hijrah 1433 juga buat en daun n keluarga.:)

    Cendana Kasih:
    kek ini rasa pahit, masin n pelik ckit tp teksturnya mmg lembut. susah sgt ms nak potong sbb akk guna satu acuan je. punyalah excited nak rasa tp ..... hehe... sama2lah kita ya. t.kasih.:)

    ReplyDelete