Monday, September 7, 2009

TUDUNG BAWAL SYUHADAH


Malam tadi saya ke pasar borong Wakaf Che Yeh lagi. Kebetulan esoknya Kelantan cuti sebab hari Nuzul Quran. Suasana tidak banyak beza dari malam Sabtu yang lalu. Akhirnya setelah membuat satu pusingan kami pun balik. Punyalah banyak kereta dan ramainya manusia. Petang tadi setelah solat asar suami mengajak saya ke Pasar Wakaf Che Yeh lagi. Kali ini suasana lengang, almaklum banyak permis perniagaan yang baru hendak dibuka. Alhamdulillah dapat juga saya membeli sehelai tudung bawal untuk dipakai Syuhadah di pagi raya nanti. Namun saya agak kecewa juga sebab kedai menjual telekung tetap tidak dibuka, malam tutup begitu juga dengan siangnya. Nampak gayanya tidak dapatlah saya mencarikan telekung untuk adik saya Noni. Suami kata boleh cuba lagi pagi Jumaat nanti. Tengoklah macam mana, bosan jugak jadinya. Hari ini dua-dua anak gadis saya demam, kepanasannya mencecah 39 si adik dan 38 si kakak. Selepas ke klinik dan makan ubat, alhamdulillah si adik mulai segar, peliknya si kakak pula yang tumbang dan merengek sakit kepala. Tadi sewaktu disuruh makan muntah-muntah pula di meja makan. Walaubagaimanapun dapat juga mereka makan sekadar mengalas perut sebab hendak makan ubat lagi. Saya pula tidak sempat ke dapur petang tadi. Bahan-bahan mentah yang telah saya keluarkan dari peti sejuk terpaksa dimasukkan kembali. Selepas membeli kain tudung saya menemani suami berjumpa mekanik dan membeli barang kereta. Akhirnya sampai di rumah sudah hampir waktu berbuka. Nasi memang sudah saya masak sebelum keluar jadi tinggal menghidang lauk pauk yang dibeli dan membuat minuman panas sahaja. Nampaknya hari ini tiada karipap inti sardin lah. He he.. Hujung minggu ini saya berhasrat membuat pizza untuk anak-anak, bersemangat pula apabila melihat blog Nannie. Tengoklah macam mana nanti....

No comments:

Post a Comment