Wednesday, September 2, 2009

KABINET TV BARU

Semalam ketika saya sedang sibuk menyediakan juadah berbuka di dapur, anak gadis sulung saya kelam kabut ke dapur memberitahu,'' mak,mak, ada orang lelaki ketuk pintu". Saya pun suspen la sebab sejak tinggal di KB ni jarang kami dikunjungi tetamu. Saya pun mencapai tudung dan menguak sedikit pintu. Alahai, rupa-rupanya ada orang hendak menghantar kabinet tv. Saya pun jadi serba tak kena sebab suami belum balik dari kerja. Suami pun tidak memberitahu saya terlebih dahulu. Lega rasanya sebab ketika urusan angkat mengangkat kabinet tersebut suami pun sampai di rumah. Kabinet dari kayu solid ini walaupun nampak comel tetapi beratnya masyaallah. Suami saya ni memang minat membeli perabut. Sejak pindah ke KB ni, banyak juga perabut yang beliau beli. Alasannya hendak cantikkan rumah. He he... Malangnya rumah sewa, kalau rumah sendiri saya berlebih lagi ringan tangan hendak menghias rumah. Memang suami berhajat hendak membeli rumah sendiri di Kelantan ini tetapi disebabkan taraf kami orang luar payah le sedikit. Paling tidak yang boleh dibeli apartment yang menghadap Sungai Kelantan dan berdekatan dengan Hotel Ridel. Saya ni pula sejak pindah ke sini macam tertutup nafsu hendak menghias rumah. Rumah saya ni terletak betul-betul di tepi jalan. Walaupun jalannya sempit tetapi sibuk digunakan orang lalulalang sama ada berkenderaan atau tidak. Jadi kalau pagi mengelap lantai tidak sampai petang sudah berhabuk. Sedih, sedih... Berbalik pada suami yang suka menghias ini, selain daripada itu beliau juga gemar mengalih-alihkan perabut. Itu pun kalau beliau tidak sibuk dan stress dengan kerja la. Suami sibuk mengendeng saya agar membeli pasu besar dengan bunga untuk di letak di tepi kabinet baru ini. InsyaAllah selagi ada pitihnya dan tidak berlebih-lebihan. Hujung minggu ni ingat hendak ajak suami mengintai-intai di SSF. SSF ni dekat dengan rumah saya tetapi kalau jalan kaki mahu sengal kaki dan basah ketiak. Ialah umur pun makin meningkat stamina pun kurang. He he...Justify Full

No comments:

Post a Comment