Saturday, September 14, 2013

BISKUT LAPIS KEJU





Assalamualaikum, apa khabar semua. Rasanya hampir setahun saya tidak membuat post terbaru. Malah saya juga sudah lama tidak menjenguk dapur alam maya saya ini. Alhamdulillah, walaupun tiada post terbaru masih ada pengunjung yang sudi singgah di sini. Berbanyak terima kasih saya ucapkan.

Untuk post terbaru ini resepinya saya ambil dari blog Hana. Hampir kesemua bahan-bahan yang saya gunakan adalah sama, kecuali biskut marie saya gantikan dengan biskut keju nipis dan nestum saya gantikan dengan serbuk koko.

Untuk resepinya adalah seperti di bawah.

Bahan-bahannya:

2 bungkus biskut keju
500 gm krim keju
1 cawan susu segar
3/4 cawan susu pekat manis
1 sb jus lemon
serbuk koko secukupnya

Cara-caranya:

1. Putar krim keju (dalam suhu bilik) bersama susu pekat dan jus lemon hingga sebati. Ketepikan.
2. Celup biskut keju nipis dalam susu segar sebentar dan susu dalam bekas/loyang.
3. Ratakan krim keju yang diputar tadi dan ayakkan serbuk koko di atasnya.
4. Buat langkan 2 dan 3 hingga habis dan ayakkan bahagian atas dengan serbuk koko.
5. Simpan di dalam peti sejuk, sebaikknya semalaman barulah dipotong-potong dan dihidangkan.

Selamat mencuba.


4 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. Sudah seru, odds nya menguntungkan lagi!!. itulah permainan sabung ayam online di sabung ayam
    Dapatkan informasi penting dalam dunia sabung ayam di website bawah ini
    http://agentaruhanayam.blogspot.com/2018/07/3-type-ayam-aduan-yang-kerap-ada-di.html

    ReplyDelete
  3. Langkah Cepat Mendapatkan Uang Dengan Cara Bermain Sabung Ayam S128

    Info Mengenai Permainan Sabung Ayam:
    Jalan Keluar Menangani Video Erorr Pada Sabung Ayam Online

    ReplyDelete
  4. Very informative post ! There is a lot of information here that can help any business get started with a successful social networking campaign ! Explore photo and video images on Instagram, latest posts and popular posts about Pictame.

    ReplyDelete